Emailmarketing automation, campagnes en salesfunnels
Met die termen maak je al snel de blits op een feestje, of je staat met je drankje alleen, maar in de praktijk is emailmarketing automation een geweldig middel om van mailings succesvolle salescampagnes te kunnen maken. We leggen hier graag uit wat emailmarketing automation is en wat je er mee kunt doen.
Campagnes
Laat relevante mails elkaar opvolgen in een campagnes, hou de aandacht vast en ga voor die conversie
Salesfunnels
Bouw automatisch een bestand op met de meest interessante leads. Converteren wordt zo een stuk makkelijker!
Automatisch
Ga efficiënt met je kostbare tijd om, voorkom fouten en laat die handmatige acties door het MailMax systeem uitvoeren
Neem gerust contact met ons op en klik op de knop hieronder, mailtje sturen mag ook naar info@mailmax.nl
Wat is emailmarketing automation?
Emailmarketing automation is het automatiseren van de processen binnen emailmarketing.
E-mailmarketing automation is het inzetten van geautomatiseerde e-mails op basis van bepaalde gebeurtenissen (triggers) met als doel: de klanten door de customer journey te begeleiden met als doel conversie. Belangrijkste hierbij is het aanbieden van de juiste content, aan de juiste personen, op het juiste moment.
Aan de hand van het onderstaande emailmarketing automation voorbeeld leggen we het nog uitgebreider uit.
Campagnes
In het voorbeeld dat we nu verder uitleggen ben je de eigenaar van een schoenenwebshop. Je omzet neemt door emalings toe. Wat je nu nog wil is de juiste contacten in de juiste groepen indelen én dat goede emails elkaar automatisch opvolgen. Want hoe gerichter je (herhaalde) mailings hoe groter de kans op succes. Zoiets kan handmatig, maar met MailMax ook geautomatiseerd!
Campagnes
In het voorbeeld dat we nu verder uitleggen ben je de eigenaar van een schoenenwebshop. Je omzet neemt door emalings toe. Wat je nu nog wil is de juiste contacten in de juiste groepen indelen én dat goede emails elkaar automatisch opvolgen. Want hoe gerichter je (herhaalde) mailings hoe groter de kans op succes. Zoiets kan handmatig, maar met MailMax ook geautomatiseerd!
E-mailmarketing Automation
Je kunt MailMax gemakkelijk zo instellen dat de juiste personen in de beste groep worden opgenomen. Ook kun je makkelijk een vervolgmail sturen na eerdere mails als een contact de eerste mail heeft gezien of geopend (campagne). In ons voorbeeld hebben wij namens onze schoenen webshop een algemene mailing gestuurd met drie onderwerpen, dames-, heren- en kinderschoenen. We hebben de mailing zo gemaakt dat als een ontvanger bijv. op de herenschoenen klikt, deze automatisch opgenomen wordt in de juiste mailgroep. De volgende keer kan de ontvanger automatisch én een meer gerichte mail krijgen.
Waarom en hoe gebruik je salesfunnels
Met behulp van een salesfunnel kan jij jouw contacten filteren en selecteren. Je kunt bijvoorbeeld zien welke contacten de mails het meest hebben gelezen. Je kunt dan die groep nog gerichter mailen en daarmee de kans op conversie vergroten.
Waarom en hoe gebruik je salesfunnels
Met behulp van een salesfunnel kan jij jouw contacten filteren en selecteren. Je kunt bijvoorbeeld zien welke contacten de mails het meest hebben gelezen. Je kunt dan die groep nog gerichter mailen en daarmee de kans op conversie vergroten.